Zajęciami rewalidacyjno – wychowawczymi objęte są dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiadające orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych zespołowych lub indywidualnych wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Wychowankowie, którzy należą do zespołów rewalidacyjno-wychowawczych, uczestniczą w zajęciach grupowych prowadzonych przez wychowawcę oligofrenopedaga. W zespole jest maksymalnie 4 osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Uczestnikami tych zajęć mogą być dzieci i młodzież od 3 do 25 roku życia.
Terapia odbywa się w oparciu o IPZ (indywidualny program zajęć rewalidacyjno – wychowawczych).
Każdy wychowanek objęty jest terapią w zależności od potrzeb m.in. logopedyczną, psychologiczną, rehabilitacyjną, dogoterapią,
W czasie zajęć wykorzystywane są różne metody terapeutyczne:
- Zajęcia w Sali Doświadczania Świata – Terapia Snoezelen
- Metoda stymulacji polisensorycznej – Poranny krąg
- Program Aktywności M. i Ch. Knillów
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- Komunikacja alternatywna
- Zajęcia z wykorzystaniem różnych technik plastycznych
- Zajęcia muzyczno- rytmiczne
- Zajęcia stymulujące zmysły
- Zajęcia w ogródku sensorycznym
- Dogoterapia
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego
Wychowawcy i opiekunowie towarzyszą wychowankom z zespołów rewalidacyjnych w każdej codziennej czynności. Wspierają rozwój motoryczny, umiejętności komunikacyjne i rozwój poznawczy. Wspólnie spędzają czas w czasie terapii, w czasie czynności samoobsługowych i w czasie odpoczynku.
Nauczyciele – oligofrenopedagodzy, specjaliści wspierają swoich podopiecznych, ściśle współpracując z rodzicami i opiekunami wychowanków.
Grupa I Rewalidacyjno-Wychowawcza
Grupa II Rewalidacyjno-Wychowawcza
Grupa III Rewalidacyjno-Wychowawcza
Grupa IV Rewalidacyjno-Wychowawcza